کرونا و دندانپزشکی 

کرونا و دندانپزشکی ستاره شرق : در  اپیدمی کوید ۱۹ (کرونا) دنداندانپزشکی خود را هوشمندانه انتخاب کنید و بی پروا بخندید

در زمان اپیدمی بیماری کوید ۱۹ در انتخاب دندانپزشکی خود دقت کنید در کلینیک دندانپزشکی ستاره شرق ما به تمامی توصیه های دندانپزشکی برای پیشگیری از بیماری کرونا توجه کرده و تمامی باید ها و نباید های ویروس کرونا را رعایت میکنیم در این صورت احتمال ابتلا به ویروس کرونا را به صفر نزدیک کرده ایم و به بهترین شکل ممکن خدمات دندانپزشکی در شرایط اپیدمی کوید ۱۹ را به شما ارائه میدهیم بر این اساس میتوانید با موارد رعایت شده توسط کلینیک دندانپزشکی ستاره شرق در دوره اپیدمی کوید ۱۹ (ویروس کرونا ) آشنا شوید :

اتاق ایزولاسیون عفونت هوایی

اتاق ایزولاسیون عفونت هوایی اتاقهایی تک بیماره دارای فشار منفی متناسب با محیطهای اطراف است و در آنها حداقل ۶بار تغییر هوا در ساعت رخ میدهد ( ۱۲تعویض هوا در هر ساعت برای ساختمانهای با نوساز توصیه میشود) که در کلینیک دندان پزشکی ستاره شرق اتاق ایزولاسیون عفونت هوایی یا فشار منفی تا ۱۵ بار در ساعت تعویض هوا انجام میشود. هوای این اتاقها قبل از گردش هوای مجدد باید از طریق یک فیلتر هوا ، ذرهای با راندمان بالا را مستقیمأ به خارج دفع کند. برای ورود هوا زیر درب باید ۲سانتی متر با کف فاصله داشته باشد و یا یکدریچه ورودی از منبع پاکیزه هوا با فشار مساوی با مکش، در ضلع مخالف اتاق فعال باشد که این فضا در کلینیک دندانپزشکی ستاره شرق در نظر گرفته شده . درهای اتاق باید بسته نگه داشته شوند، به استثناء زمان ورود/خروج از اتاق. همچنین ورود و خروجی نیز باید به حداقل برسد. مراکز درمانی باید عملکرد فشار منفی مناسب این اتاقها را نظارت و ثبت کنند.

 

کاربرد های اتاق ایزولاسیون عفونت هوایی (AIIR)در اپیدمی ویروس کرونا:

۱.برخی از پروسه های درمانی اجرایی بر روی بیماران مبتلا به کووید- ۱۹میتوانند آئروسلهای عفونی تولید کنند. این پروسه ها باید در یک اتاق ایزولاسیون عفونت هوایی (AIIR)انجام شوند.
۲.ایزوله نمودن بیماران مبتلا به کووید- ۱۹جهت بستری در بیمارستان
۳.ایزوله نمودن بیماران مشکوک به کووید- ۱۹جهت انتظار نوبت (به عنوان مثال در دندانپزشکی)

 

نحوه تردد به اتاق ایزولاسیون عفونت هوایی 

پرسنلی که وارد اتاق میشوند باید از تجهیزات حفاظت شخصی و همچنین حفاظت تنفسی استفاده کنند. در اتاق ایزولاسیون عفونت هوایی (AIIR)ممکن است ماسک بیمار برداشته شود. انتقال بیمار مبتلا به کووید- ۱۹به خارج از اتاق ایزولاسیون عفونت هوایی (AIIR)برای اهداف درمانیباید محدود گردد. وقتی بیماران در اتاق ایزولاسیون عفونت هوایی (AIIR)قرار ندارند (مثلأ در حین حمل و نقل)، باید از ماسک استفاده کنند. فقط پرسنل اضطراری باید وارد اتاق شوند تا خطر انتقال ویروس به بیماران دیگر و پرسنل دیگر مرکز درمانی به حداقل برسد.پرسنلی که فورأ پس از ترخیص بیمار وارد اتاق میشود باید از تجهیزات حفاظت شخصی مناسب استفاده کند. برای جلوگیری از پاتوژنهاییکه از مسیر هوایی منتقل میشوند (مثل کروناویروس، سرخک، سل) افراد محافظت نشده از جمله پرسنل غیر درمانی نباید وارد اتاق شوند تا مدتزمان کافی سپری شده باشد و هوای اتاق از ذرات عفونی کاملأ پاک شده باشد. هنوز نظرات متفاوتی در رابطه با اینکه کروناویروس (SARS-CoV-2) که چه مدت در هوا بصورت عفونی باقی میماند (احتمالا بین ۳الی ۸ساعت) موجود است. لذا اگر قصد ورود بدون حفاظ تنفسی به اتاق باشد، مدت زمانمعقولانه (احتمالا بین ۳الی ۸ساعت) باید منتظر ماند و سپس وارد اتاق شد. بعلاوه، پس از ترخیص بیمار اتاق باید تحت پاکسازی مناسب و ضدعفونیسطحی قرار گیرد قبل از اینکه مورد استفادهی مجدد برای بیمار بعدی قرار گیرد، در کلینیک دندان پزشکی ستاره شرق تمام موارد فوق رعایت شده و محیطی امن و سالم برای حضور شما در نظر گرفته ایم.

 نحوه غربالگری مراجعه کنندگان به مراکز دندانپزشکی در اپیدمی کووید-۱۹: 

غربالگری مراجعه کنندگان مشکوک یه مبتلا به کووید-۱۹ جهت جلوگیری از ادامه زنجیره انتقال، باید با دقت در طی پنج مرحله ذیل به ترتیب باید صورت پذیرد:
۱. غربالگری غیر حضوری یا Tele-Screeningطی تماس صوتی یا تصویری توسط پرسنل پذیرش
۲. خود-غربالگری یا Self-Screening مراجعه کنندگان
۳. غربالگری مراجعه کنندگان توسط پرسنل پذیرش
۴. غربالگری مراجعه کنندگان توسط دندانپزشک
۵. اتخاذ تصمیم با توجه به نتیجه غربالگری
در کلینیک دندانپزشکی ستاره شرق با توجه به تمامی پروتکل ها غربالگری انجام شده و در صورت اطمینان از سلامت شما در محیطی امن خدمات دندانپزشکی را ارائه میدهیم.

 

حداقل های مورد نیاز ارائه خدمات دندانپزشکی در اپیدمی کووید-۱۹: 

تجهیزات جهت استریل ابزار و ضدعفونی سطوح 

• شامل: اتوکلاو تایپ B، انواع محلول های ضد عفونی سطوح، محلول یا ژل بر پایه الکل ضدعفونی کننده دست و سایر تجهیزات جهت تکمیل لاین CSR مرکز جهت استریل بودن وسایل مصرفی دندانپزشکی

تجهیزات مورد نیاز ارائه خدمات دندانپزشکی

• تجهیزات الزامی(اجباری):

۱. پکیج های یک بار مصرف (یا استریل شده) جهت کلیه امور درمانی به صورت جداگانه برای هر بیمار

۲. فشار منفی (تهویه قوی و مناسب) درکل فضای مرکز درمانی ،بهویژه در پذیرش، انتظار و بخش درمان

• تجهیزات ترجیحی (اختیاری):

۱. دستگاه تب سنج دیجیتال

۲. دستگاه پالس اکسی متر

۳. اتاق ایزولاسیون عفونت هوایی

تجهیزات حفاظت شخصی پرسنل :

• شامل: وسایل و تجهیزات لازم که طبق بخش هشتم و نهم دستورالعمل باید تهیه گردد.

 

رعایت و چاپ دستور العمل های ابلاغ شده وزارت بهداشت در قالب پوستر و در معرض دید عموم 

۱. فرم تریاژ و غربالگری توسط کادر بهداشتی- درمانی مراکز دندانپزشکی
۲. فرم خود غربالگری توسط مراجعه کنندگان
۳. پمفلت آموزشی محافظت شخصی در برابر ویروس کرونا توسط مراجعه کنندگان
۴. پمفلت آموزشی محافظت شخصی در برابر ویروس کرونا توسط پرسنل بهداشتی- درمانی
۵. علائم بیماری کووید-۱۹ و علائم بیماری های مشابه(آنفولانزا و سرماخوردگی)

 

به امید رسیدن به امتیاز بهترین کلینیک دندانپزشکی منطقه ۷ “شرق تهران” برای خدمات دهی به محدوده های سبلان – نظام آباد – مدنی – گلبرگ – امام حسین – دماوند – نامجو – گرگان – خواجه نظام – تسلیحات – تهران نو – نارمک – مجیدیه – دروازه شمیران با دسترسی آسان (ایستگاه مترو سبلان ، اتوبان امام علی، اتوبان صیادشیرازی-ایستگاه اتوبوس BRT) به منظور ارائه انواع خدمات زیبایی و درمانی در خدمت شما عزیزان میباشد..برای کسب اطلاعات بیشتر و به منظور مطالعه مقالات بیشتر از صفحه مقالات کلینیک دندانپزشکی ستاره شرق دیدن کنید و همچین به منظور نوبت دهی و اطلاع از آدرس کلینیک به صفحه تماس با ما کلینیک دندان پزشکی ستاره شرق مراجعه نمایید.

 

دندانپزشکی ستاره شرق دندانپزشکی نظام آباد دندانپزشکی سبلان مدرن ترین دندانپزشکی نظام آباد مدرن ترین دندانپزشکی سبلان دندانپزشکی در شرایط اپیدمی ویروس کرونا دندانپزشکی در شرایط اپیدمی کوید ۱۹ دندانپزشکی امن در دوران کرونا دندان پزشکی معتبر در دوره اپیدمی ویروس کرونا کرونا و دندانپزشکی معتبر کرونا و دندانپزشکی مجهز کرونا و دندانپزشکی مطمئن دندانپزشکی ستاره شرق کلینیک دندانپزشکی ستاره شرقتشخیص و ارائه مناسبترین طرح درمان و استفاده از مواد درجه یک و عالی جهت درمان بیماران از مهمترین نقاط قوت کلینیک می باشد و تمامی پرسنل در جهت فراهم نمودن این منظور نهایت کوشش خود را همواره خواهند داشت. همچنین به منظور رفاه حال بیماران سعی بر آن داریم تا همواره از تکنیک های و تکنولوژیهای جدید دندانپزشکی در حد لزوم استفاده گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با دندانپزشک در واتساپ
مشاوره رایگان